11.4.2012

Rätti

Nyt tulee ällöttävää rätti-asiaa. Herkkikset, älkää vaivautuko.

Rättiasiat on aina aika discusting...mutta nyt tarttisin mielipiteitänne.
Meikäläisellä on ollut reilun vuoden käytössä Kiertin bamburätit. Oon ollut imukykyyn tosi tyytyväinen, paljon parempia kuin aikaisemmin käyttämäni rätit.
Kiertin sivulla rätistä sanotaan näin:

Kaksinkertaista kangasta oleva rätti on erittäin imukykyinen. Rätin voi pestä 60 asteessa, ja se kestää pesuja lähes loputtomasti. Bambu on materiaalina luonnostaan antibakteerinen, mistä johtuen rätti ei märkänäkään toimi bakteerien kasvualustana, eikä ala helposti tuoksumaan tunkkaiselle.

Noh vuoden jälkeen rätit on ihan poskettoman huonossa kunnossa, pessyt olen niitä koneessa ja ne on värjäytyneet tasasen ällöttävän harmaiksi ja pinta on kulunut ihan puhki!! Ja olen käyttänyt näitä ainoastaan keittiörättinä!!!!!






Tuosta näkee että pintakerros on oikein kuoriutunut pois!!!
Onkos teillä kokemuksia Kiertin räteistä? Onkos teilläkin ollut näin huonolaatuisia, että ikuiseksi mainostettu rätti ei kestäkkään kuin vuoden???


Annoin nyt  vielä niille toisen mahdollisuuden ja tilasin heiltä uudet rätit. Nyt tällaisia kuoseja.




Toivottavasti kestäis nämä käytössä, enkä mä edes ole mikään himosiivooja.

14 kommenttia:

  1. Tuli mieleen, että mitä pesuainetta sä käytät tuon rätin kanssa? Mä olen himosiivooja, eikä mun rätit näytä kyllä tuolta 2 v käytönkään jäkeen?

    VastaaPoista
  2. Lummetta ja erisania. Pitäs olla ympäristöystävällisiäkin. Mut kerran pistin ne hetkex kloriteen kun halusin desinfoida ne, oiskohan se ollut se mikä pilas rätit?

    VastaaPoista
  3. Oletkos tutustunut Susannan Työhuoneen bamburätteihin? Itse en ole niitä kokeillut, mutta kovasti tuntuvat ihmiset kehuvan. Ostapa ja vertaile.

    VastaaPoista
  4. Oho!! Mulla on ollu 3 käytössä niin että kaks keittiössä ja yks vessassa ja monta vuotta vanhoja mutta ihan kun uusia! Oisko ne ollu sitte sitä toista materiaalia, en muista... tota pehmempää... :)

    VastaaPoista
  5. Mulla ei noista kokemuksia, käytän vaan 100% puuvillasia rättejä tai jotain ekoliinoja, koneeseen ja taas on kuin uudet, jo näin 3 vuodenkin jälkeen :)

    VastaaPoista
  6. Pistäisköhän joskus kokeilla tuollaisia kestorättejä... Myönnän, etten ole koskaan niitä kokeillut. Imeekö ne todella yhtä hyvin kuin "normi-viledat"?

    VastaaPoista
  7. "pitäisköhän", siis. Kirjoittelen taas ihan omiani.

    VastaaPoista
  8. Vielä kerran, kiva kun oot New england rose bäk! :)
    Joo mä olin kans nii wettex-fani ja epäilin kovasti, ite virkattua koklasin ja kaamee valinta, haiseva eikä ime. Mut nää kiertit imee aikas hyvin ja sit ku niit voi pestä, heti kun tulee se ällö rätinhaju, ---> koneeseen ja puhas tilalle. Ah. Noit saa lattialuutuinakin, pitäskö hankkia sellanenki?

    VastaaPoista
  9. Mä kuvittelin suh tolla alotuksella puhuvan ihan jostain muista "räteistä". Voi apua! :D

    VastaaPoista
  10. Siis minäkin luulin noihin kuviin asti, että puhe on näistä "naisten räteistä" :D :D Mutta kiitos vinkistä, nyt on pakko saada tollaisia kotiin.. Aattelin virkata, mutta jos ne ei toimi niin en taida ees viitsiä kokeilla..

    VastaaPoista
  11. Itselläni molemmista materiaaleista olevat ainakin vuoden vanhat "rätit" pelittää ja näyttää edelleen hyviltä. Jos jotain voisin suositella niin isompaa lattian moppaukseen tarkoitettua liinaa. Sille on Sinikin jäänyt kakkoseksi :)

    VastaaPoista
  12. mulla on noita kahta alempaa sekä aiemmin oli myös Susannan työhuoneen oma (niistä alkoi mun innostus kestorätteihin) niin ja sellanen pelkkä bambufroteestakin ommeltu oli ja se oli paras! hävitin vaan muuton yhteydessä osan. Yksi kiertin tuollainen vaalea mullakin on mennyt harmaan väriseksi mutta muuten ei oo moitittavaa!

    VastaaPoista
  13. Ehkä voi olla, ettei se klorite tehnyt hyvää.
    Itselläni on neulottuja puuvillaisia ja puuvilla-bambuisia käytössä. Imee hyvin ja tehoaa myös tahroihin. Ne voi myöskin pestä 60 asteessa pesukoneessa. Itse tosin yleensä laitan ne tiskikoneeseen mukaan. Yli vuoden olleet ja tyytyväinen olen.

    VastaaPoista
  14. Pellavasydämen mervi: Itseasiassa kerran törmäsin netissä, täytyykin käydä katsastamassa uudestaan.
    Elämää äitinä: mun käsittelyssä kaikki hajoo näköjään.
    Jasmiina: nää bambuset on tosi hyviä, imukykykin kohallaan.
    Anonyymi: Jaiks, ei sentään!
    PiiPaa: Hih, eikun koklaamaan.
    anonyymi: oon miettinyt sen lattialuutun ostoa kyllä, vois olla aika rok rok kun kokoajan läikkyy jotain maahan.
    Myyrä: Hyvä tietää, taitaa olla käyttäjässä siis vika.
    JennY: Niin mä luulen kanssa. Mutta kun ahisti niin ne harmaat rätit, hih, Esteettisyys kunniaan :)

    VastaaPoista

Hyypiö tykkää kovasti kommenteista.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...