20.5.2015

Ruokalautaset

Tuo lautastilanne, se on kyllä huonolla hapella Hyypiölässä. Vaikka astialiisa olenkin, niin erotessani viime kesänä kaikki Iittalan astiat jäi ex-miehelle. Tähän asti olen mennyt halvoilla Ikealaisilla ja retro Arcoroc-astioilla.
Mutta on se vaan niin että jotkut laadukkaat ruokalautaset olisi hankittava. Nuo Ikealaiset kun ei hirveän laadukkaita ole, mikrossa ruokaa lämmittäessä esmes astiat kuumenee niin että näpit palaa!

Se on sitten toinen juttu mitkä ne lautaset olisivat? Sen tiedän että tarve olisi isoille ruokalautasille halkaisijaltaan 26 centtometrosta ja tietysti ne pienemmät 20 centtiset.
Mutta kun maailma on täynnä mitä ihanimpia astioita.

Marimekon Oiva-plautasia oon kuolannut. Ja kauan.





Kumpikin oikein kiva. Myös Marimekon Kurjenpolvi-astiat on niin Hyypiön mieleen.





Noissa on vaan ongelmana että lautasia saa vain 20 senttisenä, niitä ei ole isommassa koossa.


Iittalallakin on toki vaihtoehtonsa.
Uutuutena on Pihapiiri-lautaset.


Pihapiiri Lautanen 20 cm
Aika kivat, mutta alkaako värit tökkimään pitkässä juokussa? Ja näitäkin on vain pienemmässä koossa.
Ja tietenkin Taika. Näitä mulla olisi jo pienempänä 4 kipaletta.


Taika Lautanen 27 cm musta


Filippa K:llakin oli ihan näyttäviä lautasia.



Filippa K Lautanen Ink Stripe 19 cm

Mitä ruokalautasia teiltä löytyy? Mikä olisi hyvä kerättävä sarja?

4 kommenttia:

  1. Ihania kaikki!
    Minä ostin just viikonlopulla noita Marimekon Oiva sarjan lautasia kaksi kumpaakin kokoa, olivat -15% Marimekossa.
    Myös noita Filippan lautasia olen katsonut. Meillä on perus valkeaa Teemaa ja sit Lumi lautasia ns parempana. Helppo yhdistää nuo Marimekot jo nyt oleviin. Katotaan jos joskus raaskii ostaa lisää Marimekkoja. Onpahan noi Marimekon ihanuudeet ainakin meille kaksistaan, kun ei ole muita syömässä.
    -päivi-

    VastaaPoista
  2. Meillon ihan sitä Ikealaista Arv-sarjaa. Ruokalautaset on liian isoja mikroon, keittolautaset tosi matalia (ne mä möinkin pois, tilalle ikeasta syvempiä, eri mallisia tietty), jälkkärikipot oli kans epäkäytännöllisiä (muumit ja Pipit korvas ne), leipälautaset on vielä käytössä mutta niitäkin vaihdan hiljalleen Taikaan tai satumetsään. Siks toisekseen lasite on kärsinyt vuosien saatossa mutta hintansa väärtit ovat. Eli uutta sarjaa mäkin olen kasellut sivusilmällä..

    VastaaPoista
  3. Marimekon oiva -sarjan astiat on mun lemppareita. Ruokalautasiksi niistä ei aivan ole, mutta täydelliset iltapalalla, illanistujaisissa ja esillepanossa. Niin nättejä! <3

    VastaaPoista
  4. Mä oon vieläkin ihan rakastunut Marimekon Siirtolapuutarhaan. Vielä pitäis malttaa ostaa 2 noita isoja ja sit ois riittävästi. Syviä lautasia alan miettimään seuraavaksi. Haluaisin jostain syystä mieluiten kokovalkoiset, joita vois sit yhdistellä näihin lautasiin.

    VastaaPoista

Hyypiö tykkää kovasti kommenteista.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...