6.2.2014

Palloja, palloja


Sairasvuoteella ollaan edelleen....Ja tänään sairasloma ei kun jatkuu. Voisin kyllä erittäin mieluusti tervehtyä jo, alkaa tämä kökköinen olotila jo riittämään.
Päässä oli jo oireita mökkihöperyydestä, joten ajattelin eilen käväistä läheisellä Kierrätyskeskuksella, missä en ole pyörähtänyt aikoihin. Aikoinaan olin kovemman luokan kirpparihai, mutta nykyään siihenkään harrastukseen ei riitä raha eikä aika.
Ja taisi olla johdatusta tuokin käynti, meinaan löysin sen mitä olen etsinyt!

Muistattehan että olen aikamoinen pallovalo-friikki? Se pallovalaisin onkin puuttunut jalkalamppu-versiona, ja siellä se lamppuosaston nurkassa nökötti ja odotti JUST MUA!






Sydämestä taisi jäädä pari lyöntiä väliin. Siis oikeasti, juuri ennen käytiä Kierrätyskeskuksessa etsin tätä lamppua TAAS huutiksesta ja tuskailin jengin ahneutta mitä hintoja ne tällaisesta pyytää.
Maksoin siis tästä kympin, ei paha olleskaan.


Vanha jalkalamppu sai väistyä tämän ihanuuden myötä.





Keltaisena kun tämän vielä löytäisi niin UUH. Mutta ruskeakin on ihan passeli.






Niin siitä pallovalohulluudestä, tuo uusin hankinta oli olkkarin neljäs pallovalaisin. Hups.










Tämä krominen on hulvaton. Tai siis tämä Hyypiömäinen kiinnitysmekanismi.






Kyllä osaa ihminen olla iloinen kun löytää jotakin ihanaa, jota on etsinyt jo aikansa.






Mä olen aivan hullaantunut näihin retrovalaisimiin. Tykkään kyllä Design-valaisimista myös, mutta jos pitäisi valita jommankumman väliltä, ottaisin ehdottomasti retron. En tiedä onko se sitten sitä, kun on seiskytluvun lapsi?





Vielä kun löytäisin huippuhalvalla La Boheme-valaisimen.....






...ja tattivalaisimen, niin voin kuolla onnellisena.







22 kommenttia:

  1. Voisithan sinä spraymaalata sen keltaiseksi ;) Hienot on! Mulla on myös tuommoisia seinäpallovalaisimia, missä magneetti, keltaisena ja punaisena. Tykkään!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Totta, makkarissa oleva pallolamppu on justiinsa maalattu keltaiseksi...mietitään, mietitään...

      Poista
  2. Kattelin tuollasta samanlaista lamppua itekin mun lähellä olevassa kierrätyskeskuksessa...taitais olla sama paikka :)

    VastaaPoista
  3. Kateuden huokaisu... Meillähän on se 3 palloinen roikkuvalaisin ja saman lainen seinävalaisin valkoisena, kuin teillä. Etsin myös pitkään juuri tuota jalkalamppua, mutta päädyin sitten sylinterin muotoiseen, kun palloja ei löytynyt... Eikös sulla ollut se yksittäinen keltainen roikkuvalaisin?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo oikein muistat, mulla oli se meidän makkarissa se ykspalloinen keltsi: http://4.bp.blogspot.com/-6YUx6d1eToQ/UGLevZ8npVI/AAAAAAAAGRI/0NdsL8_ndSc/s640/pallolamppu+keltsi+la%CC%88hi.png

      Katoin just näitä jalkalamppuja huutiksesta mutta viiskymppiä plus postarit tuntui kalliilta hinnalta...

      Poista
    2. Ai niin ja pienenä suhteutuksena sairaslomailuun ja mökkihöpertymiseen... tää on ollu nyt tasan 5vk kotona 4 seinän sisällä polvileikkausken jälkeen ja vielä viikko edessä.

      Poista
    3. Todella riistohinta! Löytöjen parhauden määrittää aika pitkälti myös se hinta. Kai sitä rahalla saa mitä vaan, mutta suurimman ilon tuo se, kun jotain bongaa puol ilmaseks :)

      Poista
    4. Auts, 5 viikkoa???? No ei auta mun kyllä valittaa sitten yhtään! Tsemiä sairasvuoteelle!!
      Nimenomaan, saa kyllä tyydytyksen kun tekee näitä halpoja löytöjä, rahaa kun ei ole millä mällätä. Ja usein se mitä haluan, ei saa kaupasta. Ne on sitten etsittävä käytettynä netin ja kirpputorien syövereistä!

      Poista
  4. Tulee niin nostalginen olo noita katsellessa:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. KIva juttu :) mulla itellä oli viiskytlukua koti täys kun vanhemmat menny avioon viiskyt-luvulla ja kaikki kalut oli siltä ajalta. Siks nää vamraan himottaakin kun ei näitä omassa kodossa koskaan ollut.

      Poista
  5. Kromisen kiinitysmekanismi on kyllä todella persoonallinen :)

    VastaaPoista
  6. Eikö sun työnantaja ihmettele kun oot sairaslomalla, mutta kuitenkin kierrät kaupoilla/tapetoit/tuunailet..

    Mut eipä se tietty mulle kuulu. Hieno lamppu kyllä on, kelpais mullekin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hmmm...en kyllä ymmärrä tätä syytöstäsi. Sairaslomani aikana en ole tapetoinut enkä tuunaillut yhtään mitään vaan maannut reporankana vällyjen alla. Lampunkin hain samalla matkalla kun hain lapset tarhasta... Hmmm kertakaikkiaan erittäin outo syytös? Kannattais tutustua faktoihin ennen kun alkaa syyttelemään.
      Ja btw, mun pomo lukee mun blogia!

      Poista
  7. Hei, en pysty liittymään lukijaksi, vaikka olen yrittänyt monta kertaa, mistähän tämä voisi johtua? :/

    VastaaPoista
  8. Äääk, ihana pallolamppu! Mun kämppiksellä oli meidän yhteisessä opiskeluaikojen olkkarissa samanmoinen jalkalamppu, ja mä kuules melkein itkin kun muutettiin omiimme ja hän vei moisen ihanuuden mukanaan... ;)

    Also, tuo sohva. On kyllä nappivalinta olkkariinne! ♥ Katsoin edellisiäkin postauksia (kännykällä, ne pirun kommentit jää silloin jättämättä) ja huokailin bussissa siihen malliin, että varmaan vieressä istuva ukko pelkäsi meikäläisen pökräävän siihen paikkaan, kun kyseli jo onks kaikki ookoo. :D

    VastaaPoista
  9. Ihan mahtavia nämä sinun pallot! Upeita löytöjä.

    VastaaPoista
  10. Olisi muutama pallolamppu jäänyt käsiin.osaisitko kertoa jotain hintoja niille?

    VastaaPoista

Hyypiö tykkää kovasti kommenteista.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...